Vlakovýlet po Evropě - září 2016 - 1. díl - "Vláčky a nádraží"
Odjezd krátce po páté ráno Mnichovským EC Karel Čapek z pražského hlaváku.
V Plzni už nza světla přepřaháme za německého Siemens ER20
Nádražní budova v Regensburgu.
Nádraží Regensburg Hbf. - pohled z nadchodu nad nástupišti.
Za deset minut je tu ICE3 do Frankfurtu.
Mezitím přijel svátečně pokreslený Taurus.
Setkání s druhým Taurusem od Alexe.
Řazení rychlíků, naše je ICE228.
ICE-T Vídeň - Frankfurt právě přijíždí do Regensburgu. ICE je provozováno na jednotkách Siemens Velaro (jeho španělskou modifikaci ještě uvidíme mezi Barcelonou a Madridem).
Krátká zastávka v Norimberku.
ICE3 - přechodový prostor mezi vagóny.
ICE-T - Interiér druhé třídy.
Příjezd do Frankfurtu.
Řídící věž.
Nádražní hala Frankfurt Hbf.
První setkání ICE3 a TGV.
Dvojice ICE3 na hlavním nádraží Frankfurt.
Tyto soupravy pro německý trh by měly umět Vmax 320kmh. Cestovní rychlost v rámci DB 300 kmh. Mezi Frankfurtem a Kolínem jsme možná díky zpoždění jednorázově naměřili 308 kmh.
Nádražní budova frankfurtského nádraží.
Nádražní budova z boku.
Nádražní hala od hlavního vchodu.
Čekáme na přistavení naší nové soupravy ICE3 do Kolína nad Rýnem.
Kvůli technickým problémům na trati měl trochu zpoždění.
První překonání 300kmh rychlosti. Pasažéři v ICE3 mají možnost sledovat cestu skrz řídící kabinu a strojvedoucího. Bohužel jsme jeli proti sluníčku.
Ještě jednou interiér Siemens Velaro jako ICE3 mezi Frankfurtem a Kolínem.
Most přes Rýn v Kolíně.
Výstup v Kolíně. Vlak pak už bez nás pokračuje do Bruselu.
Kolínské hlavní nádraží a prostor před ním, "proslavený" odehráváním oblíbených silvestrovských multikulturních seznamovacích party.
Dvorana kolínského nádraží v pohledu od kolínské katedrály.
Korzo před nádražím.
Informační tabule.
Nádražní hala v Kolíně nad Rýnem.
Dominantní reklama na tu echt kolínskou vodu!
Nejen na pražském hlavním nádraží mají rádi ocel a sklo.
Vpravo přijíždí jakési ICE3, vlevo regionální vlak od mostu přes Rýn, který je hned za nádražím.
Jednotka Thalys právě přijíždí z Dortmundu a vezme nás přes Brusel až do Paříže.
Interiér druhé třídy Thalysu, které jsou provozovány na jednotkách TGV od francouzského Alstomu.
Asi nejošklivější místo na celé cestě - Blížíme se do stanice Brusel - Midi.
Pokus o umělecké foto - večerní červánky nad západní Francií z okna jedoucího Thalysu.
Vystupujeme na pařížském nádraží Gare du Nord.
Čekající večerní TGV.
Tento starší a hranatějši Thalys jezdí z Paříže do Amsterodamu.
A Eurostar je připraven na cestu podmořským tunelem do Londýna.
Nádražní budova Paris - Gare du nord za pozdního večera a my jdeme pátrat po hotelu.
Další den jsme se cestou napříč Paříží zastavili prozkoumat toto regionální nádraží Paris Saint - Lazare. Je to prakticky trochu větší masaryčka.
Odjezdové zhlaví prorostlo i pod ty budovy na pravé straně.
A byl tu slušný cvrkot. Snad co minutu něco přijíždělo nebo odjíždělo.
Počet nástupišť byl v jedné řadě někde ke třiceti.
Paris Saint Lazare - pasáž v nádražní budově.
Šturc i se zrcadly.
Regionální spoje.
My ale potřebovali na Lyonské nádraží - Paris Gare de Lyon.
Nádražní budova. Odtud nám jelo TGV do Barcelony.
Taky dobré mraveniště. Ohledně železniční dopravy třípatrové.
TGV odtud jezdí hlavně na jihovýchod od Paříže, směrem na Švýcarsko anebo Barcelonu.
Barcelona Sants je další cíl.
Gare de Lyon od konce nástupišť.
Vpravo přijíždí TGV Duplex, vlevo čeká ten náš na odjezd do Barcelony.
Dva zdvojené Duplexy.
Interiér TGV Duplex - horní patro v druhé třídě.
Palubní informační systém.
Schody do přízemí.
Oproti českému Elefantovi je TGV Duplex průchozí i mezi horními patry.
Naše TGV, které právě dorazilo do podzemního nádraží Barcelona Sants.
Večerní nádražní hala.
Ráno míříme do Barcelona Sants na AVE do Madridu, Ve španělsku se prochází regulérní kontrolou zavazadel jako na letišti, i kontrola jízdních dokladů probíhá obdobně v přístupových gatech na nástupiště.
Jednotky AVE Class 103 (jinak Siemens Velaro E) na Barcelona Sants.
Nádraží Barcelona Sants vystavěli celé kompletně pod zemí a vlaky z tohoto nádraží opouští tunely až na severním a jižním kraji Barcelony.
Iniciále našeho Madridského expresu.
Boarding u konce, za chvilku startujeme.
Interiér AVE Class-103 je i ve druhé třídě daleko pohodlnější než v německé sestře. Na stole se válejí originál sluchátka Renfe, které fasují pasažéři celou dobu jízdy dle libosti.
Přímé spoje umí 651km mezi Barcelonou a Madridem za rovných 2h30minut. My jsme zajížděli cestou do Zaragozy a tak nám to díky této zastávce trvalo o 15 minut déle.
Cesta mezi Zaragozou a Madridem po mostě s naším stínem za ranního slunce.
Příjezd do Madridu.
Příjezdové nástupiště nádraží Madrid Atocha. V Madridu je příjezdová i odjezdová hala oddělená.
Přijíždějící spojené jednotky AVE Class 102 - Výrobce Talgo/Bombardier. U mě interně zvané "kachna".
Hala nad příjezdovými nástupišti.
Odjezdová nástupiště, odjezdová hala je až na jejich konci.
Nástupiště stanice Madrid Atocha.
Vpravo hala pro vysokorychlostní tratě, vlevo regionální doprava.
Od příjezdových nástupišť je potřeba do hlavní budovy dojít tímto tunelem.
A eskalátorem.
Madrid Atocha - Konečně docela impozantní nádražní hala v historické budově.
Informační tabule. Z Madridu jezdí AVE spoje do všech koutů Špaělska.
Vlaky Madrid Atocha.
Madrid Atocha je centrální bod všech španělských vysokorychlostních tratí.
Vlevo fronta taxíků, vpravo dlouhá, ale spořádaná fronta lidí právě na ty taxíky.
Infotabule s regionální dopravou kolem Madridu.
Odjezdová hala zvenku.
Historická budova nádraží.
Tyto vchody skrz historickou budovu se už příliš nepoužívají.
Interiér historické budovy z druhé strany.
I zde se musí přes skenery. Ovšem policajti řešili spíš fotbal a nějaký ten nůž v batohu je nezajímal. Zjevně jde hlavně o bomby.
Naše "kachna" připravená k odjezdu do Valencie.
Nejvíc rychloměr na telefonu ukázal asi 317kmh, kachna umí 320kmh.
Interier AVE Class 102 od Talgo/Bombardier
Palubní bar.
Příjezdové zhlaví do stanice Valencia Joaquín Sorolla.
Několik záběrů na kachny ve Valencii.
Jedna náprava pro dva vagony je docela originální řešení.
Naše kachna (dle peří na čumáku) možná nějakou tu skutečnou cestou potkala.
Fronta u gatu pro vlak do Barcelony.
Jednotka Euromed mezi Valencií a Barcelonou - jinak "Renfe Class 130" anebo také "Talgo 250". Vmax má 250kmh a na této trati jen výjimečně atakoval dvoustovku.
Opět se tu šetří na počtu náprav.
Cesta podél pobřeží středozemního moře přinesla pár pěkných výhledů na moře.
Opět další ráno v Barceloně - po security controll nás čeká vlak do Lyonu.
Odjezd 7:20.
Loučení s nadzemní částí nádraží Barcelona Sants.
Pátý vlak ve španělsku a pokaždé jiný. Do Lyonu nás veze jednotka AVE Class 100 - na bázi TGV od Alstomu.
Pár momentek od nástupišť.
Odjezdové zhlaví směr například Madrid, Lyon, Paříž.
Cestou k francouzské hranici potkáváme ve stanici Figueres odstavené a za svítání pěkně nasvícené Velaro
Projeli jsme tunel pod Pyrenejemi a jsme na mostě ve Francii.
Vlakové selfie ve stanici Beziére.
Konečná, Lyon Part Dieu.
Podchod pod nástupišti.
Nádražní budova.
V Lyonu jsou k vidění dvě městské kolejové lanovky.
A takovéto elegantní tramvaje.
Říkám jim "housenky".
Tato tramvaj spojuje centrum Lyonu s letištěm. A u letiště je i další Lyonské nádraží Lyon Saint Exupery., kde staví naše další TGV.
Tramvaj Rhona express to po městských kolejích valila i rovnou stovkou.
Cestou potkáváme depo housenek.
Nádraží Lyon Saint Exupery.
Nádražní hala. Docela velkorysá na to, že toto nádraží má dvě nástupiště s celkem čtyřmi kolejemi.
Prostory nad nástupišti.
Nástupiště s projíždějícím TGV
Odjíždějící TGV do Paříže.
Z Paříže na Lyon Saint Exupery přijíždí starý dobrý TGV snad ještě první generace a ten nás odveze přes francouzské Alpy do Turína.
Poslední zastavení před Alpami - Chambéry.
Naše souprava zřejmě nebude z nejmladších.
Alpy ze dveří našeho TGV v Saint-Jean-de-Maurienne. TGV v této oblasti většinou nepřekročilo osmdesátikilometrovou rychlost.
Další zastávka - Modane. Francouzsko-italská hranice
Interiér druhé třídy asi nejstaršího TGV v provozu. Zcela absentuje jakýkoli informační systém.
Torino Porta Susa - podobně jako Barcelona Sants má kolejiště v podzemí.
Nádražní hala zela večer prázdnotou.
Potulovalo se tu jen pár podivných afričanů.
Večer jsme se ještě skočili mrknout na další místní nádraží Torino Porta Nuova, ze kterého pojedeme druhý den ráno dál.
Noční hala Torino Nuovo Puerto.
Pár souprav Pendolin tu čeká na odjezd.
Z Turína do Milána (a dál do Říma) vede červená linka italských drah - Frecciarossa.
Ranní cestou na nádraží potkáváme místní tramvaj.
Nádraží Turín Porta Nuova zevnitř.
Ranní Pendolina.
I to naše ETR500 do Neapole, ale my s ním jedeme jen hodinku do Milána.
Ten vlevo je náš stroj ještě za tmy připraven k odjezdu.
Zhlaví nádraží Torino Porta Nuova.
Interiér druhé třídy ETR500 mají italové na velmi slušné úrovni.
Výstup na Milano Centrale z posledního vlaku, který s námi překonal 300kmh rychlost.
Interiér nádraží v Miláně.
Příště musíme zapojit i tuto novinku - nástupcem TGV je totiž toto AGV Italo (Alstom), jezdící mezi Milanem a Římem i 350kmh.
Aspoň nahlédnutí oknem.
Na nás ale směrem do Curychu čeká toto Pendolíno nižších parametrů.
ETR600 se říká New Pendolino.
Celou cestu dal s otevřeným čumákem.
Zhlaví na výjezdu z Milano Centrale.
Milano Centrale.
Rozloučení s naší ETR500 z Turína.
Cestou do Švýcarska projíždíme Monzou.
Vedle naší tratě vjezd do právě dokončovaného nového Gotthardského tunelu.
Výjezd z jednoho tunelu, kterým se jako smyčkou stoupá do Gotthardského průsmyku. Tou tratí dole vlevo jsme sem přijeli a ve skále za našimi zády smyčkou vystoupali o dost desítek metrů výš.
Už někde ve Švýcarských Alpách.
Jeden vyparáděný švýcarský vechtr.
Nádražní budova Zurich Hbf.
Nádražní budova z boku.
Tramvaj v Curychu.
RailJet do Insbrucku nám jede v 14:40 z desátého nástupiště.
To je ten vpravo.
Rakouský Railjet. Docela zasviněný.
Ovšem před nástupem se ještě naposledy rozloučíme s TGV Duplex, který sem zajíždí z Paříže
Nástupiště v Curychu.
Taurus v čele Railjetu je připraven.
Cestou nás spojili s druhým Railjetem a tak nás bylo docela kus.
Stanice ve skále kdesi v Alpách.
Interiér rakouského Railjetu.
Za chvilku jsme v Insbrucku.
Výstup na nádraží Insbruck Hbf. Je vidět na vrcholy okolních Alp, což ráno nebude.
Nádražní hala Insbruck Hbf.
Druhý den ráno nádražní budova zvenku. Vrcholky kopců už nevidět.
Insbrucká tramvaj.
Nádražní obchůdek s "tirolskými snídaňovými sety do vlaku" :- )
Z Iinsbrucku do Grazu jedeme tímto IC. Toto je řídící vůz, lokomotiva řady 1144 je na druhém konci.
Oblačnost se nezvedala, fotka z některé ze zastávek v Tirolských Alpách.
Cestou skrz rakouské Alpy jsme stavěli na spoustě známých míst.
Třeba Kitzbühel.
Zell-am-See
Schwarzach.
Skokanský můstek za nádražím.
Stále naše obstarožní IC do Grazu.
Bischofshofen.
Seltzhal.
Naše stařičká lokomotiva řady 1144 při otočce vlaku v Selzthalu.
Během zastávky byl čas se tu trochu porozhlédnout.
Jeden místní veterán.
Druhý místní veterán.
Interiér IC z Insbrucku do Grazu.
Graz Hbf. Zde naše IC z Insbrucku končí. Zajímavé zastřešení nástupišť.
Podchod od nástupišť.
Nádražní hala s obchody.
Nádražní budova Graz Hbf zvenku.
I Graz má svoje tramvaje.
Na cestu domů nás čeká Railjet v barvách ČD.
Vídeňské zhlaví v Grazu.
Interiér českého Railjetu - tento vlak vyhrál ohledně dostupnosti Wifi signálu mezi všemi použitými prostředky.
Mezipřistání na novém vídeňském hlaváku.
A dále už Railjet míří až do Prahy.
Půlnoční dojezd na pražské hlavní nádraží a kruh se po šesti dnech uzavírá.
Obsah pokračuje za reklamou
Pokračujte dolů pro další obsah
- zrušit filtraci.

Odstranění fotek a videí z alba

Vyberte všechny fotky či videa, které chcete smazat a potvrďte akci.

Název

Vlakovýlet po Evropě - září 2016 - 1. díl - "Vláčky a nádraží"

Popis

Šestidenní cesta po evropských železnicích. První díl věnovaný použitým i potkaným vlakům, nádražním budovám a věcem kolem železnice.

Příslušné hýbací obrázky vláčků zde: https://www.youtube.com/watch?v=DFnlu4ndvzw

Itinerář cesty:
Praha - Regensburg - Frankfurt nad Mohanem - Kolín nad Rýnem - Brusel - Paříž - Barcelona - Madrid - Valencia - Barcelona - Lyon - Turín - Milán - Curych - Insbruck - Graz - Vídeň - Praha.

Použity vlaky společností: ČD (EC, RJ), DB (ICE), SNCF (Thalys, TGV, TGV Duplex), Renfe (AVE, Euromed, TGV), Trenitalia (Frecciarossa), SBB (EC), OBB (IC, RJ).

Období

Statistiky

  • 255 fotek
  • 3 se líbí

Nastavení

Veřejné album

Vidí všichni lidé.

Přístupné pouze pro 18+

Vidí pouze lidé, kteří potvrdí svou plnoletost pro zobrazení obsahu 18+.

Skryté album

Vidí pouze lidé, kteří znají přesnou adresu alba.

Uzamčené album

Vidí pouze lidé, kteří zadají kód, který nastavíte.

Nahlásit album

Komentáře fotek a videí

20% sleva platí na všechny dárky z vašich fotek po zadání kódu: MojeLeto v objednávce.
S kódem: MojeLeto Akce platí do 31. 8. 2022
Prohlédnout nabídku
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu

Také album můžete sdílet

Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
Vlakovýlet po Evropě - září 2016 - 1. díl - "Vláčky a nádraží"
Komentáře Přidat